Педагогіка стійкості

«Формування психологічної та духовної стійкості шляхом ціннісно-орієнтованого підходу й супроводу в освітньому процесі»

Ірина Микитюк
Леся Кидик
Світлана Незабитовська
Вікторія Круглова
Роман Назаренко
о. Юрій Карвацький

  • Після проходження курсу учасники зможуть: • враховувати фізіологічні, соціально-емоційні, вікові, духовні особливості учасників освітнього процесу;
    • створювати ефективну комунікацію та співпрацю у колективі;
    • орієнтуватися в ціннісних підходах, які сприяють оновленню внутрішньої стабільності та окреслюють нові шляхи для праці з учасниками освітнього процесу у воєнний та післявоєнний час;
    • знаходити взаємозв’язок між духовним та психологічним станом в людині;
    • надавати духовно-психологічний супровід особам, які опинилися у кризових обставинах;
    • розуміти важливість поваги до потреб внутрішнього світу іншої особи та потребу емоційної грамотності;
    • знати у чому полягає суть антикризового підходу педагогіки партнерства.

  • 1. Ознайомлення з концепцією психологічної та духовної стійкості, процесів їх формування.
    2. Удосконалення практичних навичок щодо набуття й формування психологічної та духовної стійкості шляхом ціннісно-орієнтованого підходу.
    3. Формування поняття емоційної грамотності в учасників освітнього процесу.
    4. Показати зв’язок між психологічною і духовною стійкістю, особливо у кризовий час.
    5. Розкрити антикризовий підхід педагогіки партнерства як педагогіки стійкості.
    6. Ознайомлення з основами психологічного консультування, першої психологічної допомоги та стабілізаційними психологічними техніками, духовного супроводу.
    7. Оновлення духовності у кризовий час, формування якісної комунікації в освітянських спільнотах.

Після проходження курсу учасники зможуть:

• враховувати фізіологічні, соціально-емоційні, вікові, духовні особливості учасників освітнього процесу;
• створювати ефективну комунікацію та співпрацю у колективі;
• орієнтуватися в ціннісних підходах, які сприяють оновленню внутрішньої стабільності та окреслюють нові шляхи для праці з учасниками освітнього
процесу у воєнний та післявоєнний час;
• знаходити взаємозв’язок між духовним та психологічним станом в людині;
• надавати духовно-психологічний супровід особам, які опинилися у кризових обставинах;
• розуміти важливість поваги до потреб внутрішнього світу іншої особи та потребу емоційної грамотності;
• знати у чому полягає суть антикризового підходу педагогіки партнерства.

Психологічна компетентність. 

  • Емоційно-етична компетентність. 
  • Критичне мислення, здатність логічно  обґрунтовувати свою позицію, ініціативність. • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з  іншими учасниками освітнього процесу. 
  • Мовно-комунікативна компетентність. 
  • Інноваційна компетентність. 
  • Інклюзивна компетентність. 

• Організаційна компетентність.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти щодо покращення стійкості (резилієнтності) учасників освітнього процесу; формування психологічної компетентності у поєднанні з духовним самовдосконаленням шляхом ціннісно
орієнтованого підходу; формування поняття духовного супроводу усіх учасників освітнього процесу під час та після війни для забезпечення соціально-емоційної стабільності педагогів та здобувачів освіти.

Формування і розвиток професійних компетентностей (фахових методик і технологій); використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі; розвиток комунікаційної, інклюзивної, управлінської, емоційно-етичної компетентностей

 

Модуль 1. Формуємо стійкість. Нові маршрути – для нових умов
1.1. Вступ. Нові маршрути для праці з дітьми, батьками та освітянами в нових умовах.

1.2. Інтеграція. «Два факти й один фейк».
1.3. Мінілекція. Внутрішня стійкість – здобуток людини, яка усвідомлює свої цінності та досягає їх.
1.4. Практична вправа. «Мої цінності».
1.5. Мінілекція. Ціннісне спрямування – компас під час бурі. «Інгредієнти» психологічної стійкості.
1.6. Практична вправа «Екстремальне навчання». 1.7. Праця в групах. «Творчий конспект».
1.8. Ділення. «Три найважливіші речі».
1.9. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.
Модуль 2. Стабілізація і шлях до відновлення стійкості
2.1. Вступ. Супровід як мистецтво бути поруч. 2.2. Інтеграція. «Перемога через поразку».
2.3. Мінілекція. Стабілізація психологічного стану: бути там, де ти є.
2.4. Практична вправа. Вправа для стабілізації «5–4–3–2– 1».
2.5. Праця в групах. «Скарбничка добрих історій». 2.6. Практична вправа. «Шлях до мети».
2.7. Активізація теорії. Перегляд фільму «Життя прекрасне».
2.8. Дискусія. Перехід до обговорення фільму. 2.9. Ділення. «Три найважливіші речі».
2.10. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.
Модуль 3. Розпізнавання тривожних станів. Ознаки розладів
3.1. Вступ. Тримаймося разом.
3.2. Інтеграція. «Мої емоції. Три питання».
3.3. Мінілекція. Види й ознаки розладів психіки й поведінки.
3.4. Практична вправа. «У фокусі».
3.5. Праця в групах. Способи допомоги в різних ситуаціях.
3.6. Ділення. «Три перемоги».
3.7. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.
Модуль 4. Антикризова педагогіка та емоційна

грамотність
4.1. Вступ. Формуємо повагу до потреб внутрішнього світу.
4.2. Інтеграція. Розмова про важливе.
4.3. Мінілекція. Антикризовий підхід: педагогіка партнерства як педагогіка стійкості.
4.4. Практична вправа. У чому полягає партнерство в роботі з дітьми?
4.5. Мінілекція. Емоційна грамотність та емоційний інтелект.
4.6. Практична вправа. «Щоденник емоцій».
4.7. Праця в групах. «Словничок емоцій».
4.8. Ділення. «Три найважливіші речі».
4.9. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.
Модуль 5. Формування духовної стійкості у складні часи
5.1. Вступ. Віра і психологія. Зв’язок між психологічною і духовною стійкістю.
5.2. Інтеграція. «Проба на стійкість».
5.3. Мінілекція. Кризова комунікація й духовна зрілість. 5.4. Практична вправа. «Лист стійкості – у майбутнє». 5.5. Мінілекція. Перша психологічна допомога та стабілізаційні психологічні техніки.
5.6. Практична вправа. Матриця Ейзенхауера. 5.7. Праця в групах. Колесо балансу.
5.8. Мінілекція. Кризова психологія і психологія травми. Тести для визначення тривожних станів.
5.9. Практична вправа. «Повернути контроль». 5.10. Ділення. «Три найважливіші речі».
5.11. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.
Модуль 6.
6.1. Вступ. Психологія і духовність під час війни. Оновлення духовності у кризовий час.
6.2. Інтеграція. «Сильні, бо вільні».
6.3. Обговорення. Формування плану життя і кризовий час невизначеності: практичний вимір.
6.4. Практична вправа. «Мій життєвий проєкт». 6.5. Праця в групах. «Час перспектив».

6.7. Ділення. «Три перемоги».
6.8. Підсумки і обговорення подальших планів. Фіксуємо здобутки.

 

Педагоги загальноосвітніх, професійних і дошкільних  закладів освіти.

Навчальний курс передбачає 30 годин.

Навчальний курс передбачає очне навчання.

Сертифікат із зазначенням кількості навчальних годин.

Цікавить? Заповніть форму нижче і ми з вами зв'яжемось якнайскоріше.