-

Мости чи фортеці: що важливіше?

Ірина Матійків

Автор і тренер. кандидат психологічних наук, доцент кафедри освіти дорослих НПУ імені М. П. Драгоманова

За висловом А. де Сент-Екзюпері «Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування». Ми постійно перебуваємо у взаємодії з рідними і близькими людьми, друзями та колегами, співробітниками й партнерами в бізнесі. «Таємниця» спілкування полягає у прагненні та вмінні жити з іншими людьми в злагоді й доброзичливості. Добрі стосунки для кожного з нас мають сенс, – роблять нас сильнішими, сприяють розвитку впевненості й самоповаги, полегшують вирішення життєвих завдань, оздоровлюють психологічно і наповнюють щастям. Добрі взаємини – це діалог, в якому є можливість говорити і слухати; висловлювати свої емоції, потреби, очікування, а також бути готовими зрозуміти почуття, потреби, очікування іншої людини.

Відомо, що важливу роль у налагодженні та підтримці  добрих взаємин відіграють емоції. На жаль, природа не забезпечила нас особливою кнопкою, що дозволяє відключати емоції у тих ситуаціях, коли не хочемо їх переживати. Водночас існує чимало способів, за допомогою яких можемо управляти емоціями, зберігати душевну рівновагу, підтримувати позитивне налаштування тощо. Ще в I ст. до нашої ери філософ Публіус Сирус сказав: «Управляйте Вашими емоціями, поки вони не почали управляти Вами».

Орієнтуватися в складних, заплутаних комунікативних ситуаціях, знаходити з них виходи  допоможуть знання з психології та певні вміння, на формування яких спрямований тренінг.

Ірина Матійків – кандидат психологічних наук, доцент кафедри освіти дорослих НПУ імені М. П. Драгоманова, танцетерапевт, сертифікований тренер бізнес- та соціально-психологічних тренінгів, спеціаліст з метафоричних асоціативних карт (МАК), ведуча психологічних ігор, керівник тренінгового центру структурного підрозділу «Львівський навчально-науковий центр професійної освіти».

Програма передбачає участь у трьох тренінгових модулях, що присвячені питанням:

І модуль. Алхімія стосунків.

Як  створювати «простір радості» під час спілкування?

Як налагоджувати, підтримувати, розвивати добрі стосунки з іншими людьми?

Як налаштовувати себе на «позитивну хвилю» взаємодії?

Як слухати і розуміти, говорити про свої бажання, очікування, потреби?

Як бути в контакті з іншими і «бути собою» водночас?

Як відчути межу у стосунках, яку не треба порушувати?

Як можна покращити спілкування, розуміючи власну «мову тіла» і співрозмовника?

Як вирішувати складні ситуації у взаємостосунках?

Комунікативні прийоми і техніки.

 

ІІ модуль. Цілюща і руйнівна сила емоцій.

Звідки беруться емоції і що з ними робити: висловлювати, стримувати, пригнічувати…?

Що таке Емоційний інтелект і для чого його розвивати?

Як відкрито обговорювати емоційні проблеми, виражати свої емоції?

Як надати психологічну підтримку іншій людині?

Як можна потрапити в порочне коло негативних емоцій і як з нього вийти?

Як звільнюватися від негативного осаду?

Як підтримувати позитивний емоційний стан протягом дня? та ін.

 

ІІІ модуль. Вітер змін

Як жити з невизначеністю і впроваджувати зміни у своє життя?

Що краще: стабільність чи зміни?

Що перешкоджає втіленню змін? Як бути зі своїми страхами?

 

Навчити визначати невідкладний стан людини, ознаки зупинки серця, порушення дихання, власної безпеки, виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги та рятувальників; навчити розуміти порядок надання домедичної допомоги при зупинці серця та порушенні дихання; навчити надавати допомогу при зупинці серця з використанням автоматичного зовнішнього дефібрилятора; навчити надавати постраждалому стабільне положення.

Для педагогічних працівників. А також для всіх, хто цікавиться психологією і прагне освоїти психологічні техніки, прийоми для творення власного життя.

самооцінювання, міні-лекції, групові дискусії, практичні завдання, рольові ігри, «живі» скульптури, аналіз конкретних ситуацій, робота з метафоричними картами, аналіз відеофрагментів,  домашнє завдання.

Тренінги побудовані на основі «живих вправ», практичних завдань, виконання яких допоможе краще розуміти себе, людські стосунки, покращувати спілкування, помічати те, чого не помічають інші. Це цікаво!

Після успішного проходження навчального курсу «Мости чи фортеці. Що важливіше?» (на базі Освітньо-методичного центру ім. Дзеровича та Львівського навчально-наукового центру професійної освіти НПУ імені М. П Драгоманова) учасники отримають сертифікат участі (16 академічних годин).

Цікавить? Заповніть форму нижче і ми з вами зв'яжемось якнайскоріше.